Jak zabezpieczyć lakier przed zimą część 2

Jak zabezpieczyć lakier przed zimą część 2

Jeżeli oznaczyliśmy już wszelkie problemy takie jak korozja, ubytki lakieru czy też jego zarysowania musimy zaopatrzyć się w specjalistyczne kosmetyki samochodowe, które pomogą nam naprawić wszelkie niedokładności. Standardowo przy takich zabiegach mogą się nam przydać takie środki jak:

Odrdzewiacz - w celu oczyszczenia powierzchni z rdzy

Papier ścierny - aby wygładzić powierzchnię nad którą będziemy pracować

Papierowa taśma klejąca - dzięki niej odseparować zdrowy lakier od naprawianego

Szpachla lakiernicza - po to by wypełnić większe ubytki

Podkład w sprayu - w celu zmniejszenia ilości wymaganych warstw nowego lakieru

Lakier samochodowy - zarówno w puszce jak i sprayu, zależnie od rozmiarów powierzchni, która będzie wymagała naprawy

Pistolet lakierniczy - jeżeli zdecydujemy się na lakierowanie całego elementu

Czysty garaż lub inne zamknięte pomieszczenie - zamknięte po to aby pod nowy lakier nie dostały się żadne pyłki.

Nasz warsztat jest wyposażony w takie pomieszczenie zatem w razie jego braku serdecznie zapraszamy do skorzystania z oferty lakiernictwa GM-Auto.

Aby dobrać prawidłowy kolor lakieru samochodowego musimy odnaleźć właściwy dla niego odpowiednik w postaci kodu lakieru, który znajduje się na tabliczce znamionowej pojazdu.

W trakcie zabiegów możemy użyć kosmetyków jednego z wiodących producentów, jeżeli chodzi o lakiery samochodowe oraz wszelkie inne produkty lakiernicze, zdecydowanie polecamy produkty marki T4W, które można zamówić przez internet chociażby w sklepie elakiery.

Oczyszczanie powierzchni

Jeżeli na karoserii samochodu znajduje się ognisko korozji niezależnie od tego czy jest ono odsłonięte czy też znajduje się pod lakierem, musimy je zetrzeć papierem ściernym do momentu aż uzyskamy gładką powierzchnię. W następnej kolejności oczyszczamy świeżo przygotowaną powierzchnię z pyłków i nanosimy cienką warstwę odrdzewiacza. Po upływie kilkunastu minut kiedy odrdzewiacz zrobi swoje, ponownie oczyszczamy i suszymy. Po wykonaniu tych zabiegów możemy nałożyć cienką warstwę podkładu po której wyschnięciu karoseria będzie już przygotowana do ostatecznego lakierowania.

Wszelkie większe ubytki wypełniamy dodatkowo szpachlą, która będzie stanowić zastępstwo w przypadku drobnych dziur.

W przypadku konieczności napraw lakierniczych, które nie są spowodowane powstaniem korozji, a jedynie rysami lub odpryskami możemy pominąć zastosowanie odrdzewiacza jednak warto daną powierzchnię oczyścić przy użyciu benzyny ekstrakcyjnej oraz dobrze osuszyć.

Powrót

Wszelkie prawa zastrzeżone dla GM-Auto Wrocław 2016